Zikrin diğer ibadetlerden daha yüksek bir mevkide olmasının nedeni şudur: Diğer bütün ibadetler zikrullaha ulaşmaya bir vesiledir. Zikrullah ise en yüce gayedir. Zikir kısıma ayrılır: 1-Dil ile yapılan zikir 2-Kalp ile yapılan zikir. Bu zikir dil ile telaffuz edilmez ve kulak ile duyulmaz. Bu bir nevi tefekkür ve kalbin mülahazasıdır. Zikrin bu çeşidi zikirler arasında en üstün olanıdır. Zira bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmaktadır: " Bir saat (Allah Teala' yı ) tefekkür, yetmiş senelik (nafile) ibadetten hayırlıdır.)12 Bu derece erişmek ise kalp huzuruyla zikre devam etmekle mümkün olur. Öyle ki zikir kişinin kalbinde mekanlaşsın etsin böylelikle başka ibadetlere de yönelebilsin.13 Kaynak: (12) Bks.: Kurtubi, el- Camiu lu Ankami'l-Kur'an, 4/314; Zabidi, İthafü's- Sadeti'l-Müttakin,1/161;Iraki, el- Muğni an Hamli'l-Esfar,3/409; Acluni, Keşfü'l- Hafa,1/370; Şefkani, el-Fevaidü'l Mecmuma, nr.251. (13) Ümmi Sinan'ın (Ö.1088H.), Mecalis-i Rumi adlı eserinde alınmıştır.