Şafi Mezhebinde Namaz Niyeti Nasıl Olur Farz namazlar için niyet şarttır. Ayrıca niyetin kendisi için de şu şartların bulunması gerekir: 1- Namazın farzına niyet etmek.. 2- Namaz kılma fiilinin kastedilmesi. Yani namaz niyetinin, namazın bütün kısımlarında kalpte hazır tutulması. 3- Kılınacak namazın sabah, öğle, ikindi, akşam veya yatsı namazı olarak belirtilmesi. 4- Niyetin iftitah tekbirine bitişik olarak yapılması. Hanefî Mezhebine göre niyet, iftitah tekbirinden önce de getirilebilir. 5- Niyetin kalp ile yapılması. 6- Niyetten sonra, niyete aykırı şeylerden kaçınılması. Vakit namazlarıyla birlikte kılınan sünnetler, kuşluk namazı, yağmur dua'sına çıkılırken kılınan istiska namazı, tavaf ve istihare namazları gibi vakte bağlı olmayıp belli bir sebepten ötürü kılınan namazlar ve mutlak olarak kılınan nafile namazlar için yapılacak olan niyete gelince; kılınacak olan nafile namaz belli bir vakte bağlıysa yada bir sebepten ötürü kılmıyorsa, bunun niyet ederken belirtilmesi, ayrıca sünnetliğinin kastedilmesi gerekir. Örneğin sabah namazının sünnetini kılacak olan bir kişi, [Sabah namazının sünnetini kılmaya niyet ettim.] demeli yada öğle namazının son sünnetini kılacak olan bir kişi, [Öğle namazının son sünnetini kılmaya niyet ettim.] demelidir. Yine bu niyetin iftitah tekbirine bitişik olarak yapılması şarttır. Nafile namaz için yapılan niyette, namazın nafileliğine niyet etmek zorunlu değil, müstehaptır. Kılınacak namaz mutlak nafileyse, bu durumda mutlak olarak namaza niyet edilmesi yeterli olur. Yalnız bu niyetin de iftitah tekbirine bitiştirilmesi şarttır. Eda niyetine kaza, kaza niyetine eda namazı kılınabilir. Hanefî Mezhebine göre ise böyle bir niyetle kılınan namaz sahih olmaz. Nafile namazlar kılınırken niyet sırasında belirtilmeleri yada nafileliklerine niyet edilmesi şart değildir. Belli bir sebepten ötürü kılınan nafile namazlar da bu bakımdan mutlak nafile namazlar gibidirler. [Tahiyyetü'l-mescid] namazı da bir sebebe bağlı olarak kılınan nafile namazlardandır ve sebebi kişinin mescide girmesidir. Fakat mescide girildiğinde, başka bir namaza başlanacak olursa, [tahiyyetü'l-mescid] namazı da kılınmış sayılır.