Adet Döneminde Kuran Okunur mu? Lohusa ve adetli olan kadın Kur’an ayetlerini okuyamaz, caiz değildir. Bunların dışında şunları okuya bilirler. Rabbena enzilni münzelen mübareken ve ente hayrü’l-münzilin (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin) Zor durumda ve ölüm haberi alınca, İnna lillahi ve inna ileyhi raciun (Şüphesiz Biz Allah’tan Geldik ve Şüphesiz Dönüşümüz O’nadır.) “Bismillahirrahmanirrahim” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir. Fatiha, Ayetü’l-kürsi, Felak, Nas ve İhlas Surelerini dua maksadıyla okumak, Allah’ı hatırlamak amacıyla okumak iyidir.Kelime-i Şehadet, Kelime-i Tevhid, salavat-ı şerife istiğfar gibi tevhid ve zikir okumak caizdir Hiç bir mahsuru yoktur. Maliki mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’an okumasında bir mahzur bulunmamaktadır Bu az miktar da yukarıda adı geçen sureler miktarıdır Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsanen caiz görmüşlerdir Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’an-ı Kerimin kelimelerini heceleyerek, hece hece okumak caizdir Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir Yine tilavet olmadan Kur’an-ı Kerime bakmayı, içinden okumasını da hiç bir mahsuru yoktur. Lakin bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez Kur’an-i Kerimin dışında kadınların, tefsir, hadis ve fıkıh gibi dini kitapları ellerine almaları İmam-ı azama göre caizdir Ancak bu kitapların içinde bulunan ayetlere el sürmemeleri gerekir. Kur’an ayetlerinin bu durumda iken yazılması “Cünüp ve hayızlı olan yazmakta oldukları satırların arasına Kur’an’dan bir ayet yazmaları mekruhtur. Peygamberimiz (s.a.v) şöyle buyururlar: “Cünüp ve adetli kadın Kur’an’dan hiçbir şey okuyamaz” Yani sırf Kur’an-ı Kerim okumak niyetiyle bir ayetten daha az bile okuyamaz Ancak dua, sena, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’an’dan bazı ayetleri okumak caizdir