Pardesü altına pantolon giymek

Konusu 'Dini sohbetler' forumundadır ve Adile tarafından 19 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Elida

    Elida Admin

    Pantolon giymek caiz mi

    Efendimiz Hz. Muhammet (s.a.v) buyuruyor ki:

    Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun! (Hakim)

    Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir. (İ.Ahmed)

    Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere Allah lanet etsin! (Taberani)
    Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun! (Buhari)
    Pantolon erkek kıyafetidir. geniş pantolon giyinmekle de, pantolon kadın kıyafeti haline gelmez.
    Erkeğin kadına, kadının da erkeğe, her ne şekilde olursa olsun benzemeye çalışması caiz değildir.
    Erkeklerin kolye, küpe, bilezik takmaları kadınlara benzemek olur. Pantolon giyinmek, erkek gibi tıraş olmak da erkeğe benzemek olur.

    Benzemek niyeti olmasa da, erkeğin boynuna kolye, koluna bilezik vede kulağına küpe takması kadınlara benzemek olur ve caiz değildir.
    Kadının da, benzemek niyeti olmadan da, pantolon giymesi caiz olmaz.

    Dinimiz bu konunun önemini bildirirken, zamanla daha iyisini yaparsın demek yanlıştır. Bize düşen, dinin emrini olduğu gibi bildirmektir.

    O ne kadar uyabilirse uyar. Tam uyar, yarım uyar veya hiç uymaz. Namaza yeni başlayan birisine, 5 vaktin hepsini kılmana gerek yok, şimdilik günde bir vakit kılsan da olur, zamanla daha iyisini yaparsın denir mi? Güya bu ümmete, dinin sahibinden daha çok merhamet göstermek, rahmani mi, yoksa şeytani mi?

    Seadet-i Ebediyye kitabında diyor ki:
    Tergib-üs-salât’daki hadis-i şerifte, Örtülü olan çıplaklara vede erkek gibi giyinen kadınlara ve kadın gibi giyinen, süslenen erkeklere lanet olsun buyuruluyor.

    Hele dar pantolon, erkeklere de caiz değildir. Çünkü, kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Bundan başka, kadınların pantolon giymeleri eskiden de, şimdi de İslam âdeti değildir.

    Dinsizlerden, İslam tesettürünü bilmeyenlerden gelmektedir. Haramlar yayılsa, yerleşseler de, İslam âdeti olamazlar. Kâfirlere benzeyenin, onlardan olacağı, hadis-i şerifte bildirilmiştir. Pantolon, manto altına giyilebilir ise de, mantonun pantolon yokmuş gibi dizleri örtmesi lazımdır.

    S. Ebediyye kitabında ki bu ifadeler, pantolon giymeye izin vermek demek değildir. Pantolon giymeyi gerektiren şartlar varsa, hiç değilse böyle giyilebilir demektir. Böyle giyilince, pantolon erkek kıyafeti olmaktan çıkmaz, ancak görünmediği için giyilmesi caiz olur. Altın yüzüğü gümüşle kaplatınca, altın görülmediği için kullanılmasının caiz olması gibidir. Adamın, Erkek kıyafeti kadın kıyafeti halini alır demesi çok yanlıştır.

    Erkek tedavi niyetiyle bilezik, kolye kullanırsa, bunlar kadın ziyneti olmaktan çıkmaz, fakat tedavi maksadı olduğu için caiz olur. Kolaylaştırın, güçleştirmeyin demek, kolayınıza geleni yapın, dini istediğiniz gibi değiştirin demek değildir. Dinimizin tanıdığı ruhsatlardan faydalanın, aşırı gitmeyin, fitneye sebep olmayın demektir.

    Yoksa, Herkes hoşuna giden şeyleri yapsın, hoşlanmadığı şeyleri yapmasın, ibadetleri keyfine göre değiştirsin demek değildir.

    Kolaylığın ölçüsü ne? Birine kolay gelen bir başkasına zor gelebilir. O zaman her insana göre dini değiştirmek lazım. O zaman dine ne lüzum vardı. Dini emir ve yasaklar niye bildirildi. Hâşâ dinin kuralları lüzumsuz yere mi bildirildi? Kolayıma böyle geliyor diye, dinde ufak bir değişiklik yapmak dini değiştirmek olur.

    İlmihalde, Şalvar, çok geniş olduğu için, âdet olan yerlerde, kadınlar için de, iyi bir örtü ise de, âdet olmayan yerlerde fitneye sebep olursa, kullanmak caiz olmaz deniyor. Demek ki hem dinin emrine uyacağız, hem de fitne çıkarmaktan kaçacağız.

    Hadis-i şerifte örtülü olan çıplak ifadesi geçiyor.
    Mesela, tayt giyenler örtülü müdür? İçindeki çamaşır belli oluyor. Kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Pantolon da öyledir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:

    Avret yerlerini açanlara ve başkasının avret yerine bakanlara, Yüce Allah lanet etsin! [Beyheki]