Ebû Hanife’ye göre namazda, sûre veya ayetleri Mushaf’a bakarak okumak namazı bozar. İmameyn’e göre ise, mekruh olsa da namaz bozulmaz (İbn Nüceym, el-Bahr, II, 11). Şafiilere göre de bir kimse, namazda Fatiha sûresini Mushaf’a bakarak okursa namazı geçerli olur (Şirbini, Muğni’l-muhtac, I, 240-241). Öte yandan bir kişi, namazda okuyacağı sûreleri, kıraat sahih olacak şekilde öğrenip namazını dosdoğru kılmaya çalışmalıdır. Hiçbir ayet bilmiyor veya okuyamıyorsa öğreninceye kadar, “Sübhanallahi ve’l-hamdu lillahi vela ilahe illallahu vellahu ekber” der. Bunu da söyleyemiyorsa sanki bir dilsizmiş gibi kıyamda üç kez “Sübhanallah” diyecek kadar durur sonra rükûya gider. En kısa zamanda namazda okunacak kadar sûre veya ayet öğrenir (Ebû Yûsuf, el-asar, I, 12; İbn abidin, Reddü’l-muhtar, I, 419; Tahtavi, Haşiye, s. 225).