Namaz kılarken şüpheye düşmek Namaz kılarkn, farzlardan herhangi birinin yapılıp yapılmadığından örneğin Fatiha’nın okunup okunmadığından şüpheye düşülürse, ondan sonra yapılması gereken işe başlanmadığı takdirde, üzerinde şüpheye düşülen şey yapılmalıdır. Ondan sonra yapılması gereken işe başlandığı takdirde, örneğin sureyi okurken Fatiha’yı okuyup okumadığında şüphe etmesi gibi, şüpheye itina edilmemelidir. Namaz kılarken selâmdan sonra, namazın sahih olarak kılınıp kılınmadığında örneğin, rükûnun yapılıp yapılmadığından veya 4 rekâtlı bir namazda selâmdan sonra, 4 rekât mı, 5 rekât mı kılındığından şüpheye düşülürse, şüpheye itina edilmemelidir. Meşhur şöyle buyurmuştur; Eğer şüphenin her iki tarafı da namazın batıl olmasını gerektirirse, örneğin 4 rekâtlı namazda selâmdan sonra, 3 rekât mı, 5 rekât mı kılındığına dair şüpheye düşülürse, namaz batıl olur. Ancak bu hüküm sakıncalıdır. Farz ihtiyat gereği, diğer bir rekâtı kılarak, iki sehiv secdesi etmeli ve namazı da iade etmelidir.