Namaz ile İlgili Ayet ve Hadisler

Konusu 'Namaz kılmak' forumundadır ve Beyza tarafından 20 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Beyza

    Beyza Moderatör


    Namaz ile İlgili Hadisler ve Namaz ile İlgili Ayetler

    [Sana kitaptan vahy edileni oku ve namazı dosdoğru kıl,gerçekten namaz kötülüklerden ve çirkinliklerden alı koyar.']
    [Ankebut 45.Ayet]

    Ey Muhammed! Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı'da dosdoğru kıl Çünkü namaz, insanı hayasızlıktan vede kötülükten alıkoryar ALLAH'ı anmak "Namaz" elbette en büyük ibadettir ALLAH yaptıklarınızı biliyor
    [Ankebut 45]
    Arınan ve Rabbinin adını anıp, Namaz kılan kimse mutlaka kurtuluşa erer
    [Ala 14-15]
    Şüphe yok ki ben ALLAH'ım Benden başka hiçbir ilah yoktur. O halde bana ibadet et ve beni anmak için
    Namaz kıl. (Taha 14)
    Namazı kılınız zekatı veriniz
    [Bakara 110]
    Bir de sabır ve namazla ALLAH tan yardım isteyin
    [Bakara 45]
    Bazen kurbanla beraber
    Rabbin için namaz kıl ve kurban kes
    [ Kevser 2]
    - 1 "
    ان بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة"
    Muhakkak ki, kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.
    [Müslim, Îmân 134]
    -2
    " بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة "
    Kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.
    [Müslim, Îmân 134]

    -3
    " بين العبد و بين الكفر ترك الصلاة"
    Kul ile küfür arasında namazın terki vardır.
    [Ebû Dâvut, Sünnet 14; Tirmizî, Îman 9; İbn Mâce, İkâmes-Salah 77]
    - 4
    "بين الكفر و ايمان ترك الصلاة "
    Küfür ile iman arasında namazın terki vardır.
    [Tirmizî, İman 9]
    - 5
    "بين العبد و بينالشرك او الكفر ترك الصلاة "
    Kul ile şirk veya küfür arasında namazın terki vardır.
    [Tirmizî, İman 9]
    - 6
    "ليس بين العبد و الشرك الا ترك الصلاة فادا تركها فقد اشرك "
    Kul ile şirk arasında Namazın terkinden başka bir şey yoktur Onu terk ederse, şirk koşmuş olur.
    (İbn Mâca, İkâmes-Salâh 77)
    - 7
    " ليس بين العبد و بين الشرك او بين الكفر الا ترك الصلاة "
    Kul ile şirk arasında veya küfür arasında, Namazın terkinden başka bir şey yoktur.
    [Darîmî, Salat, 29]
    - 8
    "العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر"
    Onlarla "kafirlerle/münafıklarla" bizim aramızdaki ahit "fark", Namazdır Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.
    [Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâmes-Salah 77]
    - 9
    " ان العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر"
    Muhakkak ki, onlarla "kafirlerle/münafıklarla" bizim aramızdaki ahit "fark", Namazdır Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.
    [Neseî, Salat 8]
    - 10
    " كان اصحاب محمد صلي الله عليه و سلم لا يرون شيأ من الاعمال تركه كفر غير الصلاة "
    Rasûlullâh [s.a.v]'in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi.
    [Tirmizî, İman 9]
    Rasulullah [s.a.v] bir sahabeye: "ALLAH’ın huzurunda çok çok secde et, çok çok Namaz kıl.
    Çünkü Allah her secde sebebiyle bir derece yükseltir ve suçlarından birini affeder.” Buyurmuştur.
    “Muhakkak ki Namazın terki insan için küfür ve şirk arasında bir durumdur.”
    Yani insanı şirke veya küfre götürücüdür.
    [7 yaşına gelmiş olan çocuğa Namazı öğretin.
    10 yaşına vardığı zaman kılmazsa sıkıştırın, baskı yapın. "Yataklarını ayırın."
    Münafıklarla bizim aramızdaki ahit Namazdır.
    Bunun için, kim Namazı terk ederse, muhakkak küfretmiştir.
    [Peygamberin ashabı, Namazdan başka hiçbir ibadetin terkini küfür saymazlardı.]
    [Hırsızın en kötüsü namazından çalandır]