Müslümanlar neden yılbaşı kutlamaz?

Konusu 'Dini bilgiler' forumundadır ve Lasey tarafından 29 Aralık 2018 başlatılmıştır.

  1. Lasey

    Lasey Admin


    Müslümanlar neden yılbaşı kutlamaz?

    Bir Müslümanın yılbaşı kutlaması caiz görülmemiştir. Kuran-ı Kerim ve hadis-i şeriflerde gayr-i müslimlere benzemek ve onlar gibi davranmak yasaklanmıştır.

    MÜSLÜMAN YILBAŞI NEDEN KUTLAMAZ?

    Gayr-i müslimlere yada fasıklara benzeme ve onların nefsani hayat üsluplerini taklit etme hastalığı, imanı tehlikeye atan hususlardan biridir. İman temelindeki çözülmelerin, düşünceleri ve ahlaki yozlaşmaların birçoğu, bu tür taklitlerle başlar ve zamanla taklit, alışkanlık ve huy haline gelir. Sonrasında ise şekli beraberlik, zihni beraberliğe, zihni beraberlik ise zamanla kalbi beraberliğe kadar gider. Bunun içindir ki hadis-i şerifte:

    “Kim bir kavme benzemeye çalışırsa, o da onlardandır.” buyrulmuştur. (Ebû Davûd, Libas, 4/4031)

    Allah Azze ve celle da ayet-i kerimede, kimlere benzemeye çalışmamız gerektiğini şöyle beyan buyurmaktadır:

    “Kim Allahʼa ve Rasulʼe itaat ederse işte onlar, Allahʼın kendilerine lûtuflarda bulunduğu peygamberler, sıddıklar, şehidler ve salih kişilerle beraberdir. Bunlar ne güzel arkadaştır!” (en-Nisa, 69)

    Buna mukabil de:

    غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ


    “…Gazaba uğrayanların ve sapıkların (yoluna) değil.” (el-Fatiha, 7) buyurarak, İslam dışındakilere benzemeyip onların yolundan, halinden ve adetlerinden uzak durmamızı emretmektedir.

    Velhasıl bir müslüman, her zaman ve mekanda İslam’ın vakarını, şahsiyet ve karakterini temsil etmekle mükelleftir.

    İbadetlerde Bile İslam Dışındakilere Benzememek Gerekir

    Ramazan orucu farz olmadan evvel Muharrem ayının 10’unda (Aşure günü) oruç tutmak vacipti. Ramazan orucu farz kılındıktan sonra bu oruç sünnet oldu. Bu itibarla Ramazan’dan sonra en makbul oruç, Muharrem ayının 10’u, yani Aşure gününde tutulandır. Lakin bu orucu yahudiler de tutuyordu. Bunun için hadis-i şerifte:

    “Aşûre orucunu tutun; ancak bir gün önce veya bir gün sonra da tutmak suretiyle yahudilere muhalefet edin!” buyruldu. (Ahmed, I, 241; Bezzar, no. 1052; Heysemi, III, 188)