Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir

Konusu 'Namaz kılmak' forumundadır ve Lasey tarafından 5 Ekim 2015 başlatılmıştır.

  1. Lasey

    Lasey Admin

    Vitir namazının dayanağı Hz. Peygamber (s.a.s.)’in sözleri ve uygulamalarıdır. Hz. Peygamber (s.a.s.), “Vitir her (Müslümanın) üzerine bir vazifedir.” (Ebû Dâvûd, Vitir, 2; Nesâî, Kıyamu’l-leyl, 40) buyurmuş, günün kılınan son namazının tek sayılı rekâtlarla (vitr) kılınmasını tavsiye ve teşvik etmiştir (Müslim, Salâtü’l-müsâfirîn, 148). Vitir namazının Hz. Peygamber (s.a.s.)’in sünnetiyle sabit olduğu konusunda fıkhî mezhepler arasında ihtilaf olmamasına rağmen; hükmü, rekât sayısı, kılınma şekli ve kunût dualarıyla ilgili bazı görüş ayrılıkları vardır. Bu ayrılıkların temel sebebi, konuyla ilgili çok farklı rivayetlerin bulunması ve bunların yoruma açık olmasıdır. Hanefî mezhebine göre vitir namazı, Hz. Peygamber sürekli kıldığı ve zannî olmakla birlikte kesin ifadeler taşıyan bir delille emredildiği için “vacip” kabul edilmiştir (Kâsânî, Bedâî’, I, 270; İbn Nüceym, el-Bahr, II, 40). Diğer mezheplere göre ise vitir, “sünnet” namazlardandır (İbn Kudâme, el-Muğnî, II, 591-595).