Kurban bayramında kurban kesmenin hükmü Kurban bayramında kurban kesmenin hükmü nedir?Kurban, insanlık tarihinde dinî yaşantıda önemli yere sahip olgulardan biridir. Son din olan İslâm’da kurban kesmek; zekât, bayram namazları ve fitreyle birlikte hicretin ikinci yılında meşru kılınmıştır. Hz. Peygamber (s.a.v.), kurbanın gerekliliğini şöyle belirtir: “Ey insanlar! Her sene her ev halkına kurban kesmek vaciptir.” Hz. Peygamber (s.a.v.), bu sözünün gereği olarak, hiç aksatmadan bizzat kurban kesmiştir. Abdullah bin Ömer, Hz. Peygamber’in Medine’de on sene boyunca kurban kestiğini söyler. İbn Ömer’in, “Kurban gerekli mi?” şeklindeki bir soruya, “Resûlullah ve Müslümanlar kurban kesti” diye cevap verdiği, soru tekrarlanınca da “Resûlullah ve Müslümanlar kurban kesti’nin manasını kavrıyor musun?” dediği anlatılır. Resûlullah (s.a.v.) kurban kesmek istediği zaman, iki tane büyük şişman çift boynuzlu alaca, hadımlaştırılmış (burma) koç alırdı. Bunlardan birisini Allah’ın birliğine ve kendisinin peygamberliğine şehadet eden ümmeti adına keser, diğerini de Muhammed ve Âl-i Muhammed (aailesi) adına keserdi. Kurban bayramında kurban kesmenin hükmü nedir? Başka bir hadiste ise, “Durumu uygun olup da kurban kesmeyen, bizim camimize yaklaşmasın.” şeklinde kurban kesmeyenlere karşı sert ifadeler kullanmaktadır. Ayrıca Hz. Peygamber (s.a.v.), ödülünün büyüklüğünü belirterek kurban kesmeye teşvik etmiştir: “Hiç bir kul, kurban günü, Allah indinde kan akıtmaktan daha sevimli bir iş yapamaz. Zira, kesilen hayvan, kıyamet günü boynuzlarıyla, kıllarıyla, tırnaklarıyla gelecektir. Hayvanın kanı yere düşmezden önce, Allah indinde yüce bir mevkiye ulaşır. Öyle ise, onun gönlünü hoş tutun.” Kurbanın Hz. İbrahim’in sünneti olduğunu belirten sevgili Peygamberimiz, kurbanın sevabı hakkındaki bir soruya, “Her bir tüye karşılık, bir hasene (iyilik) var.” diye cevap vermiştir Bütün bu söz ve uygulamaları topluca değerlendiren Hanefi Mezhebi’ne göre, gerekli şartları taşıyanlara kurban kesmek vaciptir. Bu, sünnet-i ayn-ı müekkede (çok kuvvetli bireysel sünnet) olarak ifade edilir. Ancak bazı fakihler, kurban kesmenin bağlayıcılığını sünnet (mendup) derecesinde belirtmişlerdir. Kurban, insanlık tarihinde dini yaşantıda önemli yere sahip olgulardan birisidir. Son din olan İslam’da kurban kesmek; zekat, bayram namazları ve fitreyle birlikte hicretin ikinci yılında meşru kılınmıştır.