-Kur’an-ı Kerim'i doğru bir şekilde anlayıp yorumlamak için bazı hususlara dikkat edilmelidir. Bunlar şöyledir; -Kur’an’ın Her şeyin sahibi ve maliki olan Yüce Allah’ın kelamı olduğunu bilmeli O’nun büyüklük vede yüceliğinin farkında olmalı. -Kur’an’ın muhatabının insanın kendisi olduğunun farkında olunmalıdır. Onun bütün emir, yasak, müjde ve uyarılarının insana hitap ettiğinin bilincinde ve farkında olmak gerekir. -Kur’an’ın Allah tarafından insanlara okunmak, anlaşılmak ve yaşanmak için gönderilmiş olduğunu bilmek gerekir. -Kur’an-ı Kerim'de ayetlerin hakiki mana veya mecazi mana gözetilmelidir. Mecazi mana kastedilmişse, hakiki manaya hamletmekten yada bunun aksinden kaçınmalıdır. -Kur’an’ı heyecanla, dikkatle, büyük bir saygı ve sevgi içerisinde okuyup anlamaya çalışmak gerekir. -Kuran’ın manalarını anlamak ve içerdiği hüküm ve hikmetleri öğrenmeye çalışmak gerekir. -Kur’an’ı anlama ve yorumlamaya çalışırken öncelikle Peygamberimizin sünnetinden ve onun getirdiği yorum ve açıklamalardan yararlanmak gerekir. -Kur’an’ı kendi görüşü, heva ve hevesi, menfaat ve isteğine göre anlayıp yorumlamak son derece yanlıştır. -Ayetlerle doğrudan ilgisi olmayan, dilbilgisi, Fıkıh ve Kelam'a ait ayrıntılardan, hikaye veya çeşitli bilimsel ayrıntılardan kaçınmalıdır. -Kur’an’ın tüm zaman ve mekanlara ve de milletlere gönderildiğinin, muhatabının ise tüm insanlık olduğunun farkında olmak gerekir. -Kur’an’ın öncelikle kendi bütünselliği içerisinde anlaşılması gerekir. Yorumlarken sadece bir ayete göre değil, konuyla ilgili tüm ayetlerin okunup incelenmesiyle bir sonuca varılacağı bilinmelidir. -Kur’an’ı anlama ve yorumlamada günün gereklerini ve bilimsel gelişmeleri de dikkate almak gerekir. -Kur’an’ı okumak, anlamak ve yorumlamak bir ibadettir. İbadeti gerektiği şekilde, gücümüzün yettiği ölçüde, istekli, samimi, gösterişten uzak yapmalıyız. -Kur’an’da pek çok ayetin iniş sebebi vardır. Buna “sebebi nüzul” yani “iniş sebebi” denir. Ayetlerin bu iniş sebepleri bilmeden veya tam öğrenmeden sağlıklı yorumlar yapılamaz. -Kur’an’ın iç içe geçmiş bir anlam örgüsü vardır. Ayetler, kendinden önceki ve sonraki ayetler ve Kur’an’ın tümü göz önünde bulundurularak anlaşılmalıdır. -Kur’an’ın anlaşılması dinamik bir olgudur. İlmi ve fikri gelişmeler onun daha iyi anlaşılmasını sağlayacaktır.