Kaş aldırmak günah mı ?

Konusu 'Dini sohbetler' forumundadır ve Beyza tarafından 24 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Beyza

    Beyza Moderatör


    Kaş almak caiz midir?

    Peygamberimiz [s.a.v] kaşını incelttiren kadına vede bu işi yapana da lanet etmiştir..
    [Örnek olarak bk. Buhârî, tefsir sûre 59/4; Müslim, libas 120.]. Fakat bazı İslâm alimleri kadının yüzünde anormal olarak [çeşitli hormon bozukluklarından ötürü] belirten kılları kadın koparabilir.
    Çünkü bu fıtratı değiştirmek değil, çeşitli hastalıklardan dolayı bozulan kadınlık fıtratını düzeltmek anlamını taşır. Kadın böylece kocasını süslenme arzusunu da karşılamış olur.
    "İbn Âbidîn," bu maksatla yapılırsa müstehaptır der.
    Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz [s.a.v], başına ilave saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah’u Tealanın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.
    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık belirten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin yada takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtmişlerdir.
    Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir.
    Aslında olmayıp sonradan belirten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir.
    Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur.
    Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.
    [Hz. Peygamber [s.a.v]'den rivayet edilen bazı hadisler sebebiyle, yüzdeki kılları yolmanın, kaşları inceltme "aldırma", kirpikleri uzatmanın şer’i hükmü İslâm âlimlerini bir hayli meşgul etmiştir.
    Hz. Peygamber [s.a.v] bir hadislerinde, [Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin.]
    buyurmuş olup [Buhârî, Libas, 84; Müslim, Libas, 120], bu yasağın hangi nevi fiilleri kapsadığı İslâm hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.