İftar vermenin sevabı

Konusu 'Oruç tutmak' forumundadır ve Eylül tarafından 10 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. Eylül

    Eylül Moderatör

    İftar vermenin sevabı nedir?

    İftar vermek çok sevabdır. Yolda giderken bir oruçluya bir hurma veya bir zeytin verilse de iftar verme sevabına kavuşulur. Peygamber efendimiz (Bir kimse bu ayda bir oruçluya iftar verirse günahları affolur. O oruçlunun sevabı kadar ona sevab verilir) buyurunca Eshab-ı kiramdan bazıları bir oruçluyu iftar ettirecek kadar zengin olmadıklarını söylediler. Onlara cevaben buyurdu ki:
    (Bir hurmayla iftar verene de yalnız suyla oruç açtırana da biraz süt ikram edene de bu sevab verilir.) [Beyheki]

    Yine bir hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Ramazanda bir misafire oruç açtırana Sırat köprüsünü geçmek kolaylaşır) [V. Necat]

    Yemek yedirmek çok sevabdır. Hele oruçluya yedirmek daha çok sevabdır. Oruç tutanın sevabı kadar sevab alır oruçlunun sevabından eksilme olmaz.

    Peygamber efendimiz (Ramazan ayında bir oruçluyu su ile iftar ettiren anasından doğduğu günkü gibi günahsız olur) buyurunca da Eshab-ı kiram “Su az ve kıymetli iken mi?” diye sual etti. Onlara cevaben (İsterse nehir kenarında versin aynıdır) buyurdu. (V. Necat)

    Yemek yedirmeyi nimet bilmelidir! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Amellerin en faziletlisi bir müminin aybını örtmek karnını doyurmak ve bir ihtiyacını karşılamak suretiyle onu sevindirmektir.) [İsfehani]

    (Allahü teâlâ yemek yediren cömertle meleklerine övünür.) [İmam-ı Gazali]

    (Misafir sofrada bulunduğu müddetçe melekler ev sahibine dua eder.) [Taberani]

    (Cennette öyle güzel köşkler vardır ki bunlar tatlı konuşan yemek yediren ve herkes uyurken namaz kılanlar içindir.) [Tirmizi]

    (Arkadaşına sevdiği yemeği ikram edenin günahları affolur.) [Bezzar]

    Dostlarla yemek
    Dost ve arkadaşlara yemek yedirmek sadaka vermekten efdaldir. Hazret-i Ali buyurdu ki:
    (Dostlara yedirdiğim bir ekmek fakirlere verdiğim beş ekmekten daha kıymetlidir. Dostlarla yenilen yemek köle azat etmekten daha makbuldür.)

    (O beni yemeğe çağırmıyor. Onu niye çağırayım) dememelidir! Yemeğe çağırırken de yemeğe giderken de yalnız Allah rızasını düşünmelidir!

    Yemekte günah işlenen davetlere gidilmez. Fakirlerin davetine gitmeyip de zenginlerinkine gitmek kibirdendir. Kendinden aşağı olanları ziyaret etmek de tevazu alametidir.

    Düğün yemeğine davet olunanın gitmesi sünnet başka ziyafetlere gitmek müstehaptır.
    Bazı âlimler ise (Düğün yemeğine gitmek vacip diğer davetlere gitmek sünnettir) demişlerdir.

    Müslümanın Müslüman üzerindeki beş haktan biri davetine icabettir. Yani davetini kabul edip gitmektir. Hadis-i şerifte (Davete icabet ediniz) buyuruldu. (Müslim)

    Külfete girenin davetine gitmek gerekmez. Cimrinin davetine de gitmemelidir! Peygamber efendimiz bu hususta (Cömerdin yemeği şifa cimrinin yemeği hastalıktır) buyurmaktadır. (Deylemi Hâkim İbni Lâl Dare Kutnî Hatib)

    Samimi olarak davet edilen yere gitmelidir! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Müslüman kardeşine ikram eden Allahü teâlâya ikram etmiş olur.) [İsfehani]

    (İki kişi birden davet ederse kapısı yakın olana icabet et! Çünkü kapısı yakın olanın hakkı daha önce gelir.) [Buhari]

    (Davete icabet etmeyen Allah’a ve Resulüne asi olmuş olur.) [Buhari] (Dinimizin bu konudaki emrine uymamış olur.)