Muhyiddin İbni Arabi Sözleri Allah Azze ve celle, Kulların Salih Amel İşleme Arzusunun Az Olduğunu Bildiği Için Ibadeti Farz Kılmış Ve Onları Farziyet Zincirlerine Vurarak Cennetine Sevk Etmiştir. Hakikat Erbabının İfadeleri Ya Vecdlerinin Coşkunluğu Sebebiyle Ya Da Müridi Irşad Etmek Kastıyladır. Birincisi Sülûk Ehlinin, Ikincisi Ise Tahkik Ve Temkin Ehlinin Halidir. Farz Ibadetlerin İfası, Sen Onları Erteleyip Durmayasın Diye Belli Vakitlerle Sınırlandırılmış; Senin Irade Payın Olsun Diye De Genişçe Bir Zamana Yayılmıştır. Dünyadaki Her Şeyin Allah Katında Belirlenmiş Bir Ecele Kadar Devam Ettiğini Bilmemiz, Benliğimize İzzet Kazandırır. Allah’ın, Kendisini Şehvetten Kurtarıp Gafletten Uyandırmasını Uzak Gören Kimse, Hâşâ- O’nun Ilâhî Kudretini Âciz Görmüş Olur. Allah Teâlâ Her Şeye Muktedirdir. Sağlığını Ve Boş Zamanlarını En Kıymetli Hazine Olarak Bil. Allah’ın Razı Olacağı Işlerde, Ölçülü Bir Şekilde Değerlendir. Manevi Tabir Için Izin Verilmiş Kişinin Sözleri Dinleyenler Tarafından Anlaşılır Ve Onun Işaretleri Insanlara Gayet Açık Görünür. Eğer Söz Sahibi İsen, Hak İle Söyle, Hak İle Hükmet. Heva Ve Hevese Uyma. Sakın Ola Ki İki Kişinin Arasını Bozma. Bu Durum Dini Yıkar. Faydasız İlim, Şifasız İlaca Benzer. Güzel İlim, Çalışma İle Beraber Olandır. Her Halinde İyi Niyetli Olmağa Gayret Et. İbadetin Başı, Niyettir. İnsanları Hayırlı İşlere Teşvik Edenler, Sevaba Ortak Olurlar. Üç Kişi Bir Yerde İken, İkisinin Gizli Konuşmağı Veya Üçüncünün Bilmediği Bir Dil İle Konuşmaları Doğru Değildir. Sâlik, Vâridat Ve İlhamlarını Anlatmamalıdır. Bu, Hem Varidatın Tesirini Azaltır Hem De Onun Hakk’a Karşı SadAkatine Mânî Olur. Cenab-ı Allah Sana Hizmeti Ibadeti Farz Kılmakla Aslında Cennetine Girmeyi Farz Kılmıştır. Cenab-ı Allah Sürekli Olarak Bir Işi Senin Için Neticelendirip Semerelendiriyorsa, Bu, Allah Azze ve celle'nin Seni O İş Üzere Ikâme Ettiğinin Delilidir. Söz Ve Ibareler Dinleyenler Topluluğu Için Azık Mesabesindedir. Senin O Azıktan Nasibin Ancak Yediğin Kadarıdır.