Hanefi mezhebinde kürtaj Hanefi mezhebine göre cenin öldürüldüğü yada düşürüldüğünde günah sözkonusu olur, bunun delili kuran- kerim ve Hadis-i şerif tir. Görüş caiz olmadığıdır. Bu görüşü savunan Hanefi fıkıhçılara göre önemli bir mazeret ve sebep bulunmadıkça annenin hayatı tehlikesi gibi ceninin, imha edilmesi vede düşürülmesi caiz değildir; Çünki Allaü Teala kuran-ı kerimde En-am ve İsra suresinde şöyle buyuruyor: [En-am suresi 151] De ki: Gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldı. O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, anaya ve babaya iyilik edin. Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin. Sizin de onların da rızkını veren Biziz. Kötülüğün gizlisine de, açığına da yaklaşmaym. Allah'ın haram kıldığı bir cana kıymayın, işte aklınızı başınıza alasınız diye size bunları emretti. [İsra suresi 31] : Çocuklarınızı açlık korkusuyla Öldürmeyin. Onlara da size de Biz rızık veririz. Muhakkak ki onları öldürmek; büyük bir günahtır. Caiz olmayan ikinci Görüş: Bunlar ise 120 gün den önce çocuğun alınmasını caiz görenlerdir. Bu görüşü ortaya koyan alimlerin bu fetvayı verdikleri zaman tıp bu kadar gelişmiş değildi. Çünki onlar Rahimdeki kitle hareket etmedikçe ve hareketin gaz dan değil de çocuktan Geldiği bilinmedikçe çocuk olduğuna hükmedilemez diyerek 120 günden önce alınması caizdir diyorlardı. Fakat bu görüşü savunan alimlerin bir kısmının 120 günden önce çocuk düşürmeyi caiz görmelerinin, sebebi, rahimdeki varlığın insan mı yoksa bir kan kümesi yada et parçası mı olduğu konusundaki yanlış Bilgilerine dayanmaktadır. Günümüzde ise rahimde oluşan şeyin çocuk olup olmadığı yaklaşık 15 gün sonra muayene ve test ile tesbit edilmektedir ve birçok organın ilk 40 gün içinde belirmeye başladığı da bilinmektedir. Bu bilgiler karşısında günümüzde, Hanefi mezhebi adına, 120 günden önce çocuk aldırmanın caiz olduğunu Söylemek mümkün değildir, böyle bir fetva yı vermek cinayete iştirak sayılır. İslam bir karıncayı dahi haksız yere öldürmeyi yasaklamışken böyle bir vaşete nasıl izin verir. masum bir bebeği canlı canlı parçalayıp almaya asla izin vermez. Maliki hanbeli ve şafi mezhebinde de durum aynıdır. caiz değildir. Zamanın son alimlerinden İmamı Gazali'nin, rahimde hasıl olan birleşme anından itibaren şeyi insan varlığının bir aşaması olarak kabul etmesi vede bunu imha etmenin cinayet olduğunu kaydetmesi Apaçık bir gerçeğin tesbiti mahiyetindedir. Tüm bu bilgilerden sonra sonuç olarak şunu söyleye biliriz. Azil yapmak yani çocuk olmaması için önlem almak caiz, ancak anne rahmine düşmüş olan cenini çocuk olduğu anlaşılmış ise hamileliğin ilk gününden başlayarak aldırmak 4 mezhebe göre asla caiz değil dir. Canlı bir varlığı öldürmek haramdır.