Kamet getirecek kişinin hadesten temizlenmiş, akil ve erkek olması gerekir. Buna göre abdestli olmayan veya cünüp olanın, delinin yahut sarhoşun ve kadının kameti mekruh görülmüştür. Kamet getirenin salih bir kimse olması ise müstehaptır (İbn Nüceym, el-Bahr, I, 267; Aliyyü’l-karî, Fethu babi’l-‘inaye, I, 208-209). Kamet getirecek kişinin en az mümeyyiz (iyiyi kötüden ayırabilir durumda) olması gerekir. Temyiz kabiliyeti ise ortalama 7 yaşında başlar, bülûğa kadar devam eder. Mümeyyiz olmayan küçüğün ezan ve kameti geçerli olmaz (İbn abidîn, Reddü’l-muhtar, II, 59). Mümeyyiz çocukların okudukları ezan ve getirdikleri kamet geçerlidir (Serahsî, el-Mebsût, I, 138). Bununla birlikte kameti, bülûğa ermiş bir kimsenin getirmesi daha faziletli görülmüştür (el-Fetava’l-Hindiyye, I, 60).