Berat Kandilinde Yapılacak İbadetler İmam Gazali, Berat Gecesi'nde 100 [her rekatte fatihadan sonra 10 ihlas suresi okunur] namaz kılınması hakkında bir rivayete yer vermektedir. [İhya, 1/361] Bazı hadis alimleri bu namazın sünnette yerinin olmadığını, böyle bir namazın Hicretten 400 yıl sonra Kudüs'te kılınmış olduğunu söyler. Bu nedenle Şafii mezhebine göre ise, bu hadis rivayeti mevzu olduğu için namaz sahih değildir ve sevabı da yoktur." Sadece Aliyyulkari’ye göre, Şaban ayının 15. Gecesinde kılınması rivayet edilen hadis, konu değil zayıftır. Onun için böyle bir namazı kılmaktan sevap alınabilir. Bu Hanefi mezhebine göredir. [bk. Acluni, Keşfu’l-hafa,- el-mektebetu’l-Mısriye- 1420/2000, 2/31, 507] İmam Gazali gibi bir imamın bunun kılınmasına taraftar olması, en azından onun bu hadisi uydurma değil, zayıf gördüğünü ve "Salih amellerde zayıf hadislerle amel edilebileceğini" düşündüğünü göstermektedir. Özetle, eskiden beri bir çok takva sahibi insanların ve alimlerinin bu namazları kılması, bunun kılınmasında bir sakıncanın olmadığını gösterir. Yalnız, bu asırda insanların farzlarını kaza etmeleri, Kur’an-ı Kerimi okumaları ve istiğfar etmeleri, öyle sahih olmayan hadis rivayetleriyle uzunca nafile ibadetlerle uğraşmalarından çok daha hayırlı olduğunu düşünüyoruz. Öte yandan bu geceyle ilgili Peygamber Efendimiz [s.a.v.] şöyle buyurmuştur: "Şaban ayının yarısı [Beraet gecesi] gelince: gecesini namazla, gündüzünü oruçla geçiriniz. Cenab-ı Allah o gece güneşin batmasıyla dünya göğüne iner ve şöyle der:Benden af dileyen yok mu; onu affedeyim. Rızık isteyen yok mu; rızık vereyim. Şifa dileyen yok mu; ifa vereyim.' " "Allah Teala Şaban'ın on beşinci geresi [Beraet gecesi] tecelli eder ve ana-babaya asi olanlarla Allah'a ortak koşanlar dışında bütün kullarını bağışlar. " [İbn Mace, İkametü's-Salat, 191; Tirmizi Savm, 38]. O geceyi ibadet ve taatla geçirmek ve nafile namaz kılmak sevaptır. Oysa o geceye has belirli bir namaz şekli yoktur.