Allah'ın fiili Allah'ın fiili de tek olup her şey aynı fiilden meydana gelmiştir. Şu ayet-i kerime bu manaya işaret eder: وَمَا أَمْرُنَا إِلَّا وَاحِدَةٌ كَلَمْحٍ بِالْبَصَرِ ﴿٥٠﴾ Ve mâ emrunâ illâ vâhıdetun ke lemhın bil basar(basari). "Bizim buyruğumuz, bir anlık bakış gibi, tek bir sözden başka bir şey değildir" (Kamer 54/50) Öldürmek, diriltmek Allah'ın bu fiiline bağlıdır. Acı çektirmesi, lezzetlendirmesi de bu fiilden doğmaktadır. Yaratmak ve yok etmek de yine aynı fiilden neşet etmektedir. Allah'ın fiilinde ilişkiler fazlalık arzetmezler. Bilakis geçmişte yaratılmış olanlar ve gelecekte yaratılacak olanlar tek bir ilişki ile kendilerine mahsus vakitlerinde yaratılmışlardır. Bu ilişki de Allah'ın fiili gibi keyfiyeti belirsiz olup hiçbir şeye benzetilmez. Keyfiyetlere bağlı olan şeyin keyfiyetten münezzeh olanı idrak etmesi mümkün değildir. Onun hediyelerini ancak onun kervanları taşıyabilir. (Mektûbât, 1. cilt, 266. Mektup.) Allah'ın fiili sıfatları Allah Azze ve celle'nin fiilî sıfatları pek çoktur; bunların hepsini saymak mümkün değildir. Ancak bunlara birkaç örnek vermekle yetinelim. Halk: Yaratmak demektir bütün varlıkları yaratan Allah Azze ve celle'dir hiçbir mahlukun herhangi bir şeyi yaratmaya gücü yoktur. İnşa: Yoktan var etmek demektir evrendeki tüm varlıkları yoktan var eden Allah Azze ve celle'dir yaratıklarınsa yoktan var etme gücü yoktur. İbda': Cenab-ı Allah'ın, aslı ve benzeri olmaksızın icat etmesi demektir. İhya: Allah Azze ve celle'nin diriltmesi demektir bir yaratığa can verip onu yaşama ulaştırmak, diriltmek ancak Allah'a mahsustur. İmate: Allah Azze ve celle'nin öldürmesi, hayata son vermesi demektir. Bir yaratığa can veren Cenab-ı Allah dilediği zamanda onun yaşamına da son verir. Terzîk: Cenab-ı Allah'ın rızk vermesi demektir. Allah Azze ve celle Rab ol-masının gereği sayısız çeşit ve ihtiyaçta olan mahlukatın rızkını da yaratır. O, yaşamlarını devam ettirebilmeleri için muhtaç oldukları besinleri yoktan var edip onlara sunar.