Allah'ın En Sevdiği Ameller

Konusu 'Dini sohbetler' forumundadır ve Adile tarafından 22 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Adile

    Adile Admin

    Allah'ın En Çok Sevdiği Ameller Nelerdir?

    Hz.Muhammed (s.a.v.) buyuruyor:

    Allah katında amellerin en makbulü az da olsa devam üzere yapılanıdır.

    Allah katında amellerin en makbul olanı hangisidir? diye sorulunca; Peygamber Efendimiz (s.a.v.):
    Az bile olsa devamlı olanıdır. buyurmuşlar.

    Hz. Alkame şöyle demiş: Müminlerin annesi Hz. Aişe'ye sordum; Resulullah Efendimiz (s.a.v.)'in günlerden birine özel yaptığı bir şey var mıydı? Âişe, şu cevabı verdi:

    Hayır! Onun ameli devamlıydı. Resulullah’ın yaptığı şeylere hanginiz güç yetirebilir ki.

    Başka bir rivayette Peygamber Efendimiz (s.a.v.):

    Allahu Teala'ya amellerin en makbulü, az da olsa en devamlısıdır. demiştir.

    Bu ve buna benzer rivayetlerden çıkarılan bazı hükümler:

    1. Hadis-i şerif, muhtelif rivayetleri ile ibadette iktisat gerektiğine delildir. Ve yalnız namaza özel olmayıp, bütün hayırlı amelleri içine alır.İbadette iktisat, devam edebileceğini yapmaktır. Nitekim Resulullah Efendimiz (s.a.v.) 'in: Ey cemaat! Siz gücünüzün yettiği işlere bakın. (Müslim, Müsafirin, 215) buyurması da bunu gösterir. Gücünün yetmesinden maksat, zarar gelmemek şartıyla devamlı yapmaktır.

    2. Hadis-i şerif, Resulullah Efendimiz (s.a.v.)'in ümmetine karşı beslediği kemal-i şefkat ve merhamete delildir. Çünkü ümmetini onların en çok işine yarayan amellere yani elemsiz, kedersiz devam edebilecekleri ibadetlere irşat buyurmuştur. Böyle ibadetleri ise kalp daha büyük bir neşe ve inşirahla yapar, ibadet de tam olur. Meşakkatli ibâdetleri yapmak böyle değildir. Onlar daima bırakılmaya yahut güç halle; isteksiz yapılmaya müsaittir. Bu şekilde yapılan ibadetin ise bir çok hayır ve sevabı zayi olabilir. Bundan dolayıdır ki Hz. Abdullah b. Amr (Radıyallahu anh) vaktiyle Resulullah Efendimiz (s.a.v.) 'in kendisine ibadeti hafif tutması hususunda vermiş olduğu ruhsatı kullanmadığı için âhır ömründe pişmanlık duymuştur.

    3. Hadis-i şeri ibadete devamı teşvik etmektedir. Ve anlaşılıyor ki sürekli yapılan az ibadet, bir müddet sonra kesilen çok ibadetten daha hayırlıdır. Çünkü sürekli yapılan ibadet, az bile olsa Yüce Allah'a itaat, zikir, murakabe, niyet ve ihlası devam ettiriyor demektir. Bu devam sayesinde az amel devam etmeyen çok ameli kat kat geçer.

    4. Bu ve buna benzer rivayetler, farz ve vacip olmayan ibadetler için geçerlidir. Çünkü farz ve vacipleri her Müslümanın zamanında yapması gerekir.
     
    emel karaca bunu beğendi.